dinsdag 12 maart 2013

Gast-blogje: Kunst, of zo iets...

Even voorstellen: 
Ik ben van veel dingen een beetje: een beetje van  wit (en grijs), een beetje van bloemen, een beetje van haken, een beetje van retro en een beetje van kleur en knutsels.  Maar ik ben veel van simpel, eenvoudig en vrolijk. En nu zien jullie een beetje van veel Eline!


Ik houd van dingen waar ik uren naar kan kijken. Door de mooie kleuren, mooie vormgeving, of omdat ik het gewoon mooi vind...
Om origineel te zijn, geen plaatjes van pinterest :-) maar wat schilderijen uit mijn rijksmuseum collectie. Dus houd je vast want nu komt het zware werk: KUNST ;)  (struin zelf door de collectie en verzamel je favorieten op www.rijksmuseum.nl)
Deze zijn zo 'lekker Nederlands'...
Ook al hangt deze niet in het rijksmuseum, 'Het meisje met de parel' van Johannes Vermeer is misschien wel mijn 'all time favorite', dus die mag niet ontbreken! 
En ik heb zelfs ontdekt dat stillevens ook best leuk kunnen zijn, als het tenminste bloemen zijn :)

( afbeeldingen zijn van www.rijksmuseum.nl)





Nu komt het reclame gedeelte... Sorry, ik kan er niets aan doen want het is wel de moeite waard :) Je kunt de afbeeldingen gratis (in fatsoenlijke kwaliteit) downloaden van de site van het rijksmuseum en creatieve dingen mee doen. Zoals IXXI, superleuk voor aan de muur! Of je eigen VW busje ontwerpen, hoe tof zou dat zijn!! Natuurlijk kan een 'gewoon' canvas schilderij ook. Genoeg inspiratie in ieder geval

 (afbeeldingen van IXXIdesigne.com)
(afbeeldingen van rijksmuseum.nl)






2 opmerkingen: